04 January 2009

Palestin Terus Menangis

Bumi Palestin sekarang ini sedang diasak oleh Yahudi laknat dibawah rejim Zionis. Terbaru, lebih 430 rakyat Palestin terbunuh dan lebih 2000 yang lain menderita kesakitan akibat daripada serangan kejam dari bedilan jet pejuang dan kapal perang rejim Yahudi laknat ke atas Genting Gaza yang kini masuk minggu kedua. Dan lebih menyedihkan lagi kanak-kanak dan juga wanita turut menjadi mangsa kekejaman rejim yahudi ini.

Seperti yang dijangka, sekutu kuat Israel, Amerika Syarikat turut menyokong tindakan pihak Israel ini. Sehingga kini tiada tindakan yang diambil untuk menyekat kekejaman diluar batas kemanusiaan yang dilakukan oleh Rejim Yahudi ini. Dunia seolah-olah saling lepas tangan. Dimana pemimpin2 dunia islam yang lain?

Isu Palestin ini seharusnya menjadi isu umat Islam sedunia. Masalah saudara seakidah kita di Palestin harus ditangani dengan segera. Penderitaan selama lebih 60 tahun (Peristiwa Nakba) harus ditangani dengan segera. Umat Islam seluruh dunia harus bersatu!.




Umat Islam di seluruh dunia seharusnya bersatu memperjuangkan isu Palestin yang merupakan isu induk umat Islam di abad ini. Perselisihan dan perbezaan budaya, geografi, bahasa dan bangsa sudah semestinya diketepikan demi menjayakan misi besar dalam menyelesaikan masalah ini.

* Kita mungkin tidak dapat mengangkat senjata bersama saudara kita di Palestin, namun dengan memboikot barangan buatan Israel dan AS, kita tidak lagi secara tidak sedar menyumbang kepada peluru-peluru kepada musuh Islam tersebut.
* Kita juga seharusnya banyakkan berdoa semoga keselamatan dan kemenangan manjadi milik umat Islam dan Palestin.
* Hulurkan sumbangan bagi meringankan beban yang ditanggung oleh rakyat Palestin.

No comments: